Dystrybucja usług finansowych w ostatnich latach jest coraz bardziej wymagająca. Olbrzymi wpływ na zmiany zachowań klientów ma rozwój technologii, umożliwiający im znalezienie w sieci niezbędnych informacji o produktach i usługach. Podobnie sprawa wygląda z podjęciem kolejnego kroku, tj. zakupu prostych produktów finansowych, w tym polis ubezpieczeniowych.
Wiedza pozyskana w Internecie wpływa niewątpliwie na wzrost poziomu świadomości klienta na temat produktu bądź usługi, a to z kolei przekłada się na wyższe wymagania stawiane doradcom finansowym.
– Nowe technologie, zwłaszcza internet, umożliwiają klientowi dotarcie do wiedzy, umożliwiając samodzielność w pozyskaniu podstawowych usług finansowych. Pośrednikowi natomiast – dotarcie do szerszej grupy klientów, którzy mogliby nie trafić do tradycyjnej placówki bankowej. Co warto podkreślić, doradca zyskuje możliwość zaoferowania świadomemu klientowi jeszcze pełniejszej i bardziej dopasowanej ochrony ubezpieczeniowej oraz wykreowania potrzeb, które dotąd wymagałyby dłuższej rozmowy z klientem – wskazuje Maciej Samson, Zastępca Dyrektora Biura Bancassurance Concordii Ubezpieczenia.
Należy mieć przy tym na względzie fakt, że różnorodność ofert finansowych, wielorakość podmiotów i oferentów oraz dostępność usług sprawia, że klienci mają problem z dokonaniem wyboru właściwej dla siebie usługi. Często towarzyszy im brak pewności i niezdecydowanie. Pojawia się również niechęć do sprzedaży bezpośredniej lub natłoku otrzymywanych ofert. Jednak jeśli klient już się zdecyduje i samodzielnie zakupi prosty produkt finansowy, jest bardziej przekonany do jego atutów i ufa swojej racjonalnej decyzji.
Zyskując czas, pośrednik może skupić się na klientach, którzy potrzebują bardziej szczegółowych konsultacji produktowo–usługowych w bardziej wymagających przypadkach i tutaj ekspercka wiedza doradcy jest na wagę złota.
– W odróżnieniu od spojrzenia naszej konkurencji, chcemy rozwijać z własną siecią agencyjną, w tym z bankami spółdzielczymi, narzędzie pozwalające czerpać korzyści ze zmieniających się zachowań i przyzwyczajeń klientów, zapewniające współpracującym z nami pośrednikom możliwość zwiększenia grupy klientów. Nie bez znaczenia jest tutaj fakt udostępnienia grupom młodych osób, nowego pokolenia klientów banków spółdzielczych, narzędzi intuicyjnych i nowoczesnych – wyjaśnia Maciej Samson.
Z tej też przyczyny Concordia Ubezpieczenia zdecydowała się na uruchomienie platformy sprzedaży on-line, początkowo udostępniając na niej ubezpieczenie turystyczne.
– Inwestując w platformę sprzedaży on-line, uznaliśmy, że jest to słuszny krok w kierunku potrzeb naszych wspólnych klientów. To dla naszych partnerów oraz klientów chcemy rozwijać się dalej, spełniając najbardziej wymagające oczekiwania. W tym roku wdrożyliśmy kilka aplikacji i narzędzi informatycznych, które – mamy nadzieję – jeszcze bardziej przybliżą nas do klientów i partnerów biznesowych – wyjaśnia Paweł Zawisza – Członek Zarządu Concordii Ubezpieczenia.
I podsumowuje – Staramy się, aby zasady funkcjonowania platformy spełniały oczekiwania zarówno klientów, jak i samych doradców. Wierzymy, że jej dostępność i funkcjonalności są skrojone na miarę potrzeb klientów z naszej głównej grupy docelowej. Marka Concordia Ubezpieczenia jest rozpoznawalna powszechnie w mniejszych miejscowościach i miastach powiatowych, zwłaszcza wśród rolników. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się wprowadzić rozwiązanie, którego celem było udostępnienie tejże grupie możliwości skorzystania z naszych usług w wygodny i profesjonalny sposób, bez wychodzenia z domu.
* Artykuł opublikowany został we wrześniowym wydaniu magazynu „Nowoczesny Bank Spółdzielczy”.
Justyna Szafraniec
Rzecznik prasowy
Grupa Generali